הקורס הקרוב:
Elad Campus (נטקראפט אקדמי) הינה האקדמיה המובילה בעולמות הדיגיטל וההייטק כבר יותר מ- 15 שנה.
והחל משנת 2017 חלק מקבוצת Elad Software System, בית התכונה המוביל בישראל, שהביאה עימה יתרונות רבים לסטודנטים שלנו.
קבוצת Elad Software Systems, בעלת יותר מ-1,200 עובדים שנושמים, עובדים ויוצרים את הפרויקטים הגדולים והמתקדמים בתחומי ה– UI/UX , פיתוח, CRM, אי קומרס, BI וניהול מוצר לסטארטאפים לצד החברות המובילות והותיקות במשק.
We teach what we practice
קבוצת Elad העניקה לאקדמיה חיבור לתעשיית ההייטק שאין לאף אקדמיה אחרת, בכך שאצלנו הסטודנטים לומדים את מקצועות ההייטק והדיגיטל מהאנשים המובילים בענף וגם מאיישים משרות רבות בקבוצת אלעד ובחברות מובילות אחרות במשק.
במהלך הקורס נערוך היכרות מעמיקה עם עולם חוויית המשתמש (UX – User Experience). נלמד את המונחים המקצועיים, את הבסיס המדעי, נשים דגש רב על הפרקטיקה ושיטות עבודה נכונות, נראה דוגמאות מפרויקטים שנעשו בשטח, ונערוך תרגילי התנסות אישיים.
בסופו של תהליך הלמידה, נדע את כל מה שמומחה חוויית משתמש צריך לדעת בתחומי הרשת, הסלולרי והאפליקציות, מסחר אלקטרוני, עקרונות פסיכולוגיים ועוד. החל ממחקר המשתמשים המקדים, עבור בתכנון ארכיטקטורת מידע ואפיון מונחה משתמש דרך שימוש בכלי ניתוח ובדיקות שמישות ועד להכרת שימוש מעשי בכלים המתקדמים ביותר.
26 מפגשים
4 שעות כל מפגש,
17:00-21:00
104 שעות, מתוכן 20 שעות תרגול בסדנא
תמיכה וליווי אישי צמוד גם בתום הקורס
מהי חוויית משתמש ואיך יוצרים חוויה טובה, חוויה ששווה לדבר עליה?
נכיר את עקרונות הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות, שליטת משתמש ועוד רבים אחרים. נבין למה חברות ענק משקיעות סכומים גבוהים מאוד בשיפור תמידי של חוויית המשתמש שלהם (ROI), נכיר מתודולוגיות עבודה נכונות אשר שמות את המשתמש במרכז (UCD) ונבין את ההבדל המהותי בין נראות לפונקציונאליות.
נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שבירה, שמירה של קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות.
מה בין אפיון לעיצוב? מה עושה מאפיין חוויית משתמש הלכה למעשה? והיכן עובר הגבול בין UX ו UI.
אפיון אינו עיצוב ועיצוב אינו אפיון. אלו תחומים נפרדים המתקיימים אחד לצד השני ומפרים האחד את השני. בשיעור נלמד מה עושה מאפיין חוויית משתמש בארגון ונכיר כלים מתקדמים ליצירת רעיונות לממשקים חדשניים. נלמד כיצד עובדים יחדיו מאפייני חוויית משתמש, מעצבים גרפים, מתכנתים ומנהלי מוצר. נלמד כיצד לבצע אפיון אפקטיבי ומונחה פעולה של מסכים מרכזיים, נכיר מתודולוגיות אפיון שונות ועוד. כדי להגיע לאפיון המנצח נלמד לשלב בין כמה שיטות, שיאפשרו לכם לבחון מספר רב של רעיונות בזמן קצר.
אחד היתרונות של צוות חוויית המשתמש של נטקראפט, הוא השימוש בשיטות סדורות לאפיון ופיצוח קונספטים. בשיעור נלמד את שיטות האפיון המשרתות אותנו, ביניהן שיטת 6up ושיטת Spectrum.
ולבסוף, נכיר את מסמכי האפיון. מסמכי אפיון הממשק הנם התשתית לתהליך העיצוב והפיתוח ולמעשה מלווים את המוצר מאיסוף הרעיונות ועד להשקתו המוצלחת. בשיעור נדון במתודולוגיית האפיון ובכללים ליצירת אפיון נכון. נבין מהו התוצר של תהליך האפיון וכיצד מעבירים את המידע בצורה נכונה למעצב ולצוותי הפיתוח.
נסקור את ארגז הכלים העומד לרשותנו ונתחיל להתנסות בכלי אפיון הממשק המוביל בעולם – Axure שישרת אותנו בהכנת שיעורי הבית ובעבודת הגמר .
היכולות הפסיכולוגיות של המשתמש וכיצד הוא חווה את המפגש עם מערכות מידע
בשיעור נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים. על מנת ליצור ממשק אפקטיבי, יש להכיר לעומק את המגבלות והיתרונות הקוגניטיביים של המשתמשים, את האופן בהם המשתמשים מפענחים וחווים אינטראקציה עם מערכות מידע, ואת נקודת המפגש המופלאה בין אדם למחשב (HCI).
שימוש בעקרונות מדעיים הנו למעשה הבסיס המחקרי עליו נשען כל תחום אפיון חוויית משתמש. נכיר את תאוריית הגשטאלט, תאוריות גילוי אותות, תיאורית הזרקור הקשבי, Hick's Law ו- Fit's Law, נלמד על תהליכי עיבוד מידע ותהליכי זיכרון ונבין לעומק את התמודדות המשתמש עם העומס הקוגניטיבי המקיף אותו.
כלי מחקר וסטטיסטיקות משתמשים
שלב המחקר הוא שלב קריטי להצלחת המוצר וליצירת חוויית משתמש מותאמת משתמשים. שימוש נכון בכלי המחקר השונים יחשפו בפנינו צרכים, בעיות ופתרונות בשלב מוקדם מאוד ויאפשרו התאמה מרבית לצרכי המשתמשים.
בשיעור נלמד מדוע מחקר הוא חיוני לתהליך היצירה וכיצד ניתן בעזרת מחקרים שונים לשפר ואף להבטיח את הצלחת הממשק. נלמד על סוגי מחקרים, כגון מחקרי מוצר וארגון, מחקרי שוק ומתחרים, ומחקרי משתמשים. נבין כיצד בונים שאלונים נכונים וכיצד לנהל ראיונות משתמשים, נלמד כיצד לייצר פרסונות מתקדמות ומקיפות ונבין את הכלים המדעיים והמתודולוגיות השונות העומדים לרשותנו בתור אנשי מקצוע. בשיעור נשים דגש על User Centered Design, נדון בכלים העומדים לרשותנו להבנה טובה יותר של המשתמשים, נציג דוגמאות ממסמכי פרסונות שיצרנו לאתרים מובילים בישראל ובעולם ועוד.
תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים הקריטיים שעוזרים לתת מענה למשתמשים
תכנון וארגון ארכיטקטורת המידע הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים ביותר בתהליך האפיון.
הבנת מבנה המערכת והיררכית המידע המרכיבה אותה הם קריטיים לתהליך ולמוצר וחיונית ליצירת מסכים אינטואיטיבים ויעילים.
יצירת מערך ניווט נכון ומבנה מסכים פשוט להבנה יאפשרו למשתמשים לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות. לשם כך נדרשת היכרות מעמיקה עם תסריטי שימוש, תרחישי שימוש, מבנה וניתוח מערכות ועוד.
בשיעור נדון בשיטות המחקר והמודלים לארגון ארכיטקטורות מידע, נעבור על פקדים, תפריטים, נבנה מסכים ונבין את הנתיבים הקריטיים שיעזרו לנו לתת מענה לקהל המשתמשים.
למעשה, שיעורים אלו הם ארגז הכלים העומד לרשותנו בתור מאפייני חוויית משתמש ולפיכך, בשיעורים אלו נלמד להכיר את הכלים והמתודולוגיות המתקדמות ביותר.
שיטות המחקר לבדיקת הממשק והכלים המעשיים לביצוע הבדיקות
שלב הבדיקות הוא שלב קריטי בתהליך האפיון, שכן הוא מאפשר לנו לבדוק את הנחותינו המקודמות ולתקף את הממשק שבנינו על משתמשים אמיתיים.
בשיעור נסקור מגוון שיטות לבדיקות ממשק: מעקב עכבר, מעקב עיניים, אבות טיפוס, A/B Tests, ראיונות עומק ומטלות מונחות. נציג את הכלים שעומדים לרשותנו לכל בדיקה ואת הדרכים הנכונות להשתמש בהם. בין השאר נלמד על בדיקות כמותניות (סטטיסטיות), בדיקות איכותניות וההבדל המהותי ביניהן.
נלמד מהוא מדגם סטטיסטי וכיצד מסיקים ממנו לאוכלוסיה גדולה יותר ונכיר הלכה למעשה בדיקות מומחה וכיצד לבצען. נכיר את השיטה המובילה בתחום לבחינת מערכות בעיניים של מומחה חוויית משתמש – Heuristics Evaluation וכן את השיטה המובילה לתיקוף הנתיבים שבנינו למשתמשים – Cognitive Walkthourgh
בנוסף, נציג בדיקות אמיתיות שערכנו על מוצרים בסביבות ובכלים שונים ואת המסקנות שעלו מהבדיקות. ולבסוף, נתנסה הלכה למעשה בבדיקות שמישות על מוצר חי.
כלים ללמידת התנהגות המשתמשים בזמן-אמת
כלי כריית נתונים (Data Mining) הם חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של אנשי חווית משתמש, הם מאפשרים לנו ללמוד את התנהגות המשתמשים בזמן אמת וכתוצאה מכך לשפר את החווייה הכללית. נלמד להכיר את הכלי הנפוץ ביותר- Google Analytics נבין כיצד הוא יכול לשפר משמעותית את עבודתנו ולהעניק לנו מידע רב ערך ומשמעותי כדי להבין את התנהגות המשתמשים בזמן אמת לצד יכולות ניתוח מעמיקות.
אפיון לפלטפורמות סמארטפונים, האתגרים המייחדים פלטפורמה זו והכלים העומדים לרשותינו.
בשיעור נדון בתהליכי האפיון בסביבה הסלולרית לפלטפורמות הסמארטפונים השונות (IOS, Android)
נדבר על הפתרונות העומדים לרשותנו היום – native, mobile web, hybrid ו-responsive design. נבין מתי להשתמש בכל פתרון בליווי דוגמאות מתהליכי אפיון ועיצוב אמיתיים.
תיאוריה ומעשה הלכה למעשה
בשיעור זה נתרגל את העקרונות החדשים שנלמדו בשיעור אפיון סלולרי. נעבוד על מוצר אמיתי ונלמד כיצד להביא את העקרונות התאורטיים לידי ביטוי.
שיטות עבודה ותרגול חי עם מתודולוגית עבודה חיונית.
עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. בעולם בו הגישה השלטת הנה גישת Mobile First, מוטלת עלינו המשימה להתאים את התכנים הנצרכים על ידי המשתמשים לכל פלטפורמה בהם הם בוחרים להשתמש.
שיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת אפיון מוצר רספונסיבי מול מוצר אדפטיבי, נבין מהן נקודות שבירה וכיצד מתבצעת התממשקות עם צוותי הפיתוח.
סדנה זו מתפרשת על פני שיעור כפול בהיקף של 8 שעות
התאוריה העומדת בבסיס אפיון חוויית משתמש היא חשובה לעין ערוך. אולם, לתיאוריה אין ערך רב ללא תרגול מעשי. בנוסף לשיעורי הבית השבועיים ולתרגולים המשובצים במהלך השיעורים באופן סדיר, נעבור סדנת תרגול בת 8 שעות בה נתרגל הלכה למעשה את כל שנלמד עד כה. בסדנה נקבל בריף (מסמך דרישות) מלקוח ונאפיין מוצר המושתת על המתודות שלמדנו הלכה למעשה, מיצירת רשימת הדרישות, יצירת והבנת הפרסונות וכלה ביצירת אבטיפוס אינטראקטיבי.
הכרות עם העולם העשיר והמרתק של אפיון מערכות B2B
עולם האפיון נחלק בגדול לשניים – אפיון לקהל הרחב B2C – Buisness to Client ואפיון לקהל המקצועי B2B – Buisness to Buisness. בשיעור נכיר את סוגי המערכות המורכבות החל במערכות ארגוניות (CMS, ERP, EMS ועוד) וכלה במערכות VR – Virtual Reality ו AR – Augmented Reality.
נבין מהם העקרונות המנחים באפיון מערכות מורכבות באופן כללי ומהם העקרונות החשובים באפיון כל מערכת באופן הייחודי לה. בנוסף, נבין מהם האתגרים והכלים העומדים בדרכו של מאפיין מערכות מורכבות.
כללים לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה
אתרי מסחר ותהליכי מכירה באינטרנט הפכו לחלק מוביל ומרתק בתחום חוויית המשתמש. בשיעור נדבר על הכללים שמאפשרים לנו לייצר חוויית קנייה מוצלחת בפלטפורמות שונות.
נסקור טעויות נפוצות מהתחום ונצפה בדוגמאות מבריקות של כמה מאתרי הקניות המובילים בארץ ובעולם. בנוסף, ננתח את ההבדלים בין לקוח חדש באתר לבין לקוח חוזר, את המודלים המנטליים של לקוחות דיגיטליים ואת ההבדל בין חוויית הקנייה אונליין לחוויית הקנייה המסורתית.
היכרות עם מקורות השראה ומתי כדאי לאמץ ולזנוח טרנדים בעולם העיצוב
במהלך ההרצאה נסקור את החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים ועל העיצובים שלנו.
במהלך השיעור נבחן מהיכן אנחנו מקבלים את מקורות ההשראה שלנו, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח.
כיצד נתכנן לוח בקרה נכון וכיצד עובדים הדברים "בעולם האמיתי".
בחלקו הראשון של השיעור נבין כיצד נשתמש באמצעים גרפיים להעברת מידע. כיצד נציג כמויות מידע גדולות חזרה למשתמש וכיצד נוכל לתכנן בהצלחה ממשקי משתמש מורכבים עם לוחות בקרה מורכבים (Dashboards).
בחלקו השני של השיעור נלמד מה מחפשת התעשייה במאפיין חוויית משתמש וכיצד לפרש אילו תכונות מעסיקים מחפשים באיש חוויית המשתמש האולטימטיבי. בנוסף, נלמד לעומק על שתי שיטות העבודה הנהוגות כיום בתעשייה – Waterfall ו Agile.
איך לבנות ווירפריימס (שרטוטי מסכים) ופרוטוטייפים שנראים מדהים ולקוחות אוהבים
בשיעורים נלמד איך לבנות ווירפריימס (שרטוטי מסכים) ופרוטוטייפים שנראים מדהים ולקוחות אוהבים.
בחלק הראשון של הסדנא נלמד את הכללים וההנחיות לבניה נכונה הלכה למעשה של Wireframes
לדסקטופ, אפליקציות מובייל ואתרי אינטרנט מותאמים למובייל. השיעור כולו יערך כסדנא מעשית בכיתת
המחשבים ויתבצע על FIGMA ,במסגרתו נלמד גם כיצד להשתמש בכלי. בחלק השני נקח את הווירפריימס
הלאה ונלמד באופן מעשי כיצד בונים פרוטוטייפים שנראים (כמעט) כמו המוצר האמיתי
כיצד נראה פורטפוליו מוצלח? מה מחפשים המעסיקים?
שיעור זה מתמקד בשיווק העצמי של כל אחד מהתלמידים בתום הקורס, בשיטות לבניית פורטפוליו ברשת, בטיפים רלוונטיים לראיונות עבודה ובעצות מעשיות לבניית קורות חיים מרשימים.
סדנה זו מתפרשת על פני 3 שיעורים בהיקף של 12 שעות
זוהי גולת הכותרת של הקורס. בסדנה תאפיינו מוצר מ-א' עד ת'. הסדנה חווייתית ומסכמת את כל הנלמד בקורס.
המטרה העיקרית של 2 הסדנאות (סדנת תרגול וסדנת פרויקטי גמר) היא להתחיל לאכלס את תיק העבודות של התלמיד.
בשיעור האחרון יוצגו פרויקטי הגמר של התלמידים
בשיעור זה נקיים את הגשת עבודות הגמר אל מול שלושה מעריכים חיצוניים ופנימיים. מעריכים אלו הם אנשי מקצוע ואקדמיה מובילים בתעשיה אשר ביכולתם לספק נקודות מבט נרחבות ומקצועיות על העבודות המוגשות. התלמידים מתנסים בשיעור זה ביצירת מצגת מקצועית למשקיעים, הצגת פתרונות ועמידה מול קהל (מי שרוצה). בסיום ההגשות נקיים מסיבת סיום קטנה ושיחה פתוחה על העתיד והאופק המקצועי של התחום כולו.
במהלך הקורס תלמדו על שיטות עבודה נכונות, תכירו סיפורי לקוח מהארץ ומהעולם ותתנסו בפועל בכלי העבודה המובילים המשמשים לאפיון ועיצוב ממשקים בעולם חוויית המשתמש.
גדי מיקלס
מנהל החדשנות והמחקר וחבר הנהלה, eBay ישראל
מנהל החדשנות והמחקר וחבר הנהלה, eBay ישראל. מומחה חוויות משתמש ויזואליות הממנפות טכנולוגיות מתקדמות של עיבוד תמונה, אינטיליגנציה מלאכותית, AR ועוד.
שי רוזן
מנהל מקצועי תחום האפיון בנטקראפט אקדמי
ד"ר טלי לביא
ראש תחום החווית משתמש והעיצוב ב AppsFlyer
לשעבר מנהלת תחום UX-ALM ב- HP. נשיאת ארגון UXPA ישראל. מרצה, חוקרת ואסטרטגית תחום חוויית משתמש באוניברסיטת בן גוריון, באוניברסיטת ת"א ובמכללה האקדמית תל אביב-יפו.
יונתן דובינסקי
חוקר חווית משתמש ב Microsoft. לשעבר ראש צוות אפיון באמדוקס
פסיכולוג ומאפיין, מתמחה באינטראקציות אנושיות ודיגיטליות. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה והיסטוריה ותואר ושני בפסיכולוגיה קלינית. חוקר במעבדת ה-Virtual Reality של אוניברסיטת חיפה.
גיורא פלדמן
מומחה עיצוב חוויות שימוש.
איתי קורוניו
מוביל תחום המנטורינג של תחום האפיון באקדמיה ובעל סטודיו UX/UI ופיתוח
מאפיין, נושם ומנהל מוצרים דיגיטליים ואפיונם מזה כ-15 שנה. כתב, ערך וניהל תוכן במגוון מיזמים ומגזינים וניהל מחלקות חווית משתמש
אסף באר
ראש צוות אפיון בנטקראפט
גיל נקר
אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ-1999
איתי האפרתי
Frontend developer/ UX Engineer/ Devigner
Frontend Developer בלייבפרסון, מרצה על פיתוח למעצבים וHTML/CSS/JS. בעלים וUX Engineer ב com-mando.com עם ניסיון רב בפיתוח ועיצוב אתרים