הקורס הקרוב:
Elad Campus (נטקראפט אקדמי) הינה האקדמיה המובילה בעולמות הדיגיטל וההייטק כבר יותר מ- 15 שנה.
והחל משנת 2017 חלק מקבוצת Elad Software System, בית התכונה המוביל בישראל, שהביאה עימה יתרונות רבים לסטודנטים שלנו.
קבוצת Elad Software Systems, בעלת יותר מ-1,200 עובדים שנושמים, עובדים ויוצרים את הפרויקטים הגדולים והמתקדמים בתחומי ה– UI/UX , פיתוח, CRM, אי קומרס, BI וניהול מוצר לסטארטאפים לצד החברות המובילות והותיקות במשק.
We teach what we practice
קבוצת Elad העניקה לאקדמיה חיבור לתעשיית ההייטק שאין לאף אקדמיה אחרת, בכך שאצלנו הסטודנטים לומדים את מקצועות ההייטק והדיגיטל מהאנשים המובילים בענף וגם מאיישים משרות רבות בקבוצת אלעד ובחברות מובילות אחרות במשק.
קורס ניהול מוצר
יעסוק בתהליכי העבודה והחשיבה הנדרשים ממנהלי מוצר בארגונים, בבניית אסטרטגיות נכונות, הובלת תהליכי מוצר ורעיונות חדשים, ובמתן כלים וניסיון פרקטיים לעבודה אשר יסייעו לכם בתהליך פיתוח וקידום
הקריירה שלכם כמנהלי מוצר.
מנהלי מוצר הם המנכ"לים של המוצר שלהם- אמירה זו היא אחת הסיבות העיקריות לפריחה שחווה מקצוע ניהול המוצר בשנים האחרונות.
מנהלי מוצר בארגונים שונים הם האחראים על התוויית האסטרטגיה המוצרית, שלעיתים היא אסטרטגיית החברה כולה והם אלו האחראים לתקשורת חוצת ארגון בין אנשי המכירות, השירות, הפיתוח, השיווק ועוד.
מנהלי מוצר אחראים על השגת היעדים העסקיים השונים של החברה, תוך קידום, תעדוף ופיתוח המוצרים שיביאו את החברה למקום אליו היא מכוונת.
מסע הקורס מתפרס על פני שלושה עולמות:
מבוא לניהול מוצר – מהו מנהל מוצר, שלבי החיים של המוצר
שיטות ודרכי עבודה למנהלי מוצר – מחקרי שוק ולקוחות, מדדי הצלחה, מתודולוגיית פיתוח ואנליטיקס.
אסטרטגיה – מודלים עסקיים, בניית Roadmap ,אסטרטגיות גדילה.
קהל היעד
1. מנהלי מוצר ושיווק מוצר אשר מעוניינים להרחיב ולהעמיק את הידע המקצועי ולהתעדכן בכלים ושיטות מתקדמים.
2. אנשי UI\UX ,שבמסגרת תפקידם אחראים על תחום ניהול המוצר או מתעתדים לעשות הסבה לתחום
3. בעלי תפקידים בארגון אשר עובדים לצד ניהול מוצר ורוצים להכיר בצורה מעמיקה יותר את עולמות ניהול המוצרים, חוויות משתמש ולקוח מתקדמות, הבנת השוק, הלקוחות והבעיות בהן צריך להתמקד.
17 מפגשים
3 שעות כל מפגש,
18:00-21:00
תמיכה וליווי אישי צמוד גם בתום הקורס
מהו בעצם מוצר?
נציג מוצרים שהצליחו אל מול מוצרים שכשלו ואת הסיבות לכך – מנקודת המבט ובניתוח של מנהלי מוצר, תוך נגיעה בכלים שנלמד במהלך הקורס.
נבין מה הם הכלים שיעמדו לרשותנו כדי לנתח, להבין ולחקור מוצרים סביבנו.
ננתח כמה חברות ומוצרים של חברות מפורסמות כמו אמזון, פייסבוק, גוגל, וולט, אובר וכו ונבין מהם המרכיבים החיוניים להצלחה בעולם ניהול המוצר
מיהו בעצם מנהל המוצר? מה התפקיד שלו בארגון? כיצד התפקיד של מנהל המוצר משתנה בארגונים שונים ובצוותים שונים?
נדבר על ממשקים, כישורים רכים וקשים, סוגי צוותי מוצר, אתגרים, איך נראית הצלחה של מנהל מוצר וכו'
נציג דוגמאות של צוותי מוצר שונים בחברות שונות – מהו סקווד בספוטיפיי? כיצד עובדים מנהלי מוצר בפייסבוק? ועוד…
מעגל החיים של המוצר – משלב הרעיון או הדרישה, ועד השלבים הסופיים של חייו.
נלמד על מודלים שונים לניתוח מעגל חיים של מוצר, כיצד עוברים משלב הרעיון לשלב הביצוע והאם כל רעיון מסתיים במוצר אמיתי. נבחין בין מוצר שלם לפיצ׳רים של מוצרים ונציג מקרי בוחן שונים – למה גוגל+ כשל, מה השינוי שעברה Monday ועוד.
נלמד מהי האחריות שלנו כמנהלי מוצר בכל שלב, כיצד מנתחים ומגדירים כל שלב ומי הם הממשקים איתם נעבוד.
מהי בעצם בעיה? איך מוצאים בעיות, בדגש על בעיות ששווה לפתור אותן, בראיה עסקית.
נקבל כלים על מחקר משתמשים ונבין מי הם המשתמשים שלנו.
מנהלי מוצר צריכים להתמקד בבעיות, ולא בפתרונות ובמפגש זה נקבל את הכלים למקד את המאמץ שלנו בבעיות והשפעתן על החברה שלנו.
איך מגיעים להצלחה כמה שיותר מהר ויעיל? מהו MVP ? כיצד חברות שונות מגדירות הצלחה וממקדות את מאמצי הצוותים כדי להגיע אליה כמה שיותר מהר.
נלמד על מודל ה STARTUP LEAN ,על נתונים ומדדים (OMTM, KPI, OKR ומושגי מפתח נוספים מעולם המושגים של מנהל המוצר) ונבין איך החברות הגדולות מודדות את עצמן – מה המדד החשוב ביותר ב airbnb או ב
Facebook Messenger ?
מה זה מנהל פיתוח? מה ההבדל בין בקאנד לפרונטאנד? מה החשיבות של מעצב UX למוצר שלנו? איך מנהלי מוצר יכולים לנהל, אבל בלי סמכות?
במפגש זה נקבל כלים לעבוד בצורה אידיאלית מול הממשקים השונים בצוותים שלנו, נבין מתודולוגיית פיתוח שונות (AGILE, KANBAN, SCRUM וכו) ואיך לייצר צוות מוצר מנצח.
בעידן בו לא נלקחות החלטות בלי נתונים, נלמד על ההבדל בין נתונים כמותיים ואיכותיים, למה אנחנו זקוקים לשניהם כדי להצליח ונבין מה אנחנו יכולים לעשות כמנהלי מוצר כשאין לנו נתונים/דאטה לקבל החלטות נקבל כלים על מערכות אנליטיקס, הגדרת איוונטים, הצלחה, מעקב, מהו test ab ולמה אנחנו חייבים לקבל החלטות בקבוצה.
הם דומים מאוד, הם מדברים כמעט את אותה שפה, אומרים את אותם מילים ונשמע שבעצם אין הבדל. אבל זהו, שיש – אז איפה עובר הגבול בין אנשי ה UX לאנשי המוצר.
מהו הממשק, היכן נגמרת האחריות של מנהל המוצר והיכן מתחילה זו של איש ה UX .על מושגי יסוד בעולם חווית המפגש יעסוק במושגי היסוד של עולם חווית המשתמש ובדרך הנכונה בה צריכים לעבוד אנשי המוצר עם מומחי חווית המשתמש, להשלים זה את זה ולייצר עולם שבו השלם גדול מסך חלקיו.
מוצר טוב ללא שיווק טוב, לא יצליח. מוצר לא טוב ושיווק מצויין, לא יצליח לאורך זמן גם הוא. נלמד על היחסים בין מנהלי שיווק מוצר למנהלי מוצר, נלמד על בניית תוכנית "הליכה לשוק" (GO TO MARKET) ומדוע היא צריכה להתחיל עוד בשלב הרעיון. נבחין, גם בשיעור זה, בין מוצר שלם לבין פיצ׳רים ושיפורים במוצר קיים – החל ממחקר השוק והלקוחות הקיימים ועד לאופן התקשור השונה.
נקבל כלים ונראה דוגמאות בעולמות המיצוב, מיתוג, מסג'ינג וברנדינג ומה ההשפעה שלהם על המוצר שלנו.
איך בונים רודמאפ למוצר שלנו? האם הרודמאפ שלנו לטווח הארוך ולטווח הקצר קשורים ומשפיעים האחד על השני?
נלמד על תהליכי תעדוף, גמישות, שאלת שאלות ותהליך ה"מסלול הכפול" שמאפשר לנו גם לענות על צרכי הטווח הקצר וגם על האסטרטגייה של הטווח הארוך.
במפגש זה נלמד על מודלים עסקיים – מהם, האם כל חברה ומוצר חייבים מודל עסקי, איזה מודלים עסקיים קיימים היום ולא היו קיימים בעבר? נדבר על דוגמאות של חברות שהמציאו מודלים עסקיים חדשים או עשו שינוי מהותי
בתעשייה שלהם. נלמד כיצד לבחון את המרחב התחרותי של המוצר שלנו, בתור מנהלי מוצר, וכיצד זה יכול להשפיע על אופן בניית המוצר שלנו והמיצוב שלו.
מהי גדילה והאם כל המוצרים חווים אותה? איך נראית היפר-גדילה? האם ניתן לחזות גדילה מואצת? מהם הכלים שעומדים לרשותנו כדי לשפר את הסיכויים של המוצר שלנו?
נלמד על אסטרטגייה של מוצר חדש מול הוספת פיצ׳רים למוצר קיים ונענה על השאלה – האם הוספת פיצ׳רים היא הכרח באסטרטגיית גדילה ו/או שימור של מוצרים.
האם כל מנהלי המוצר שווים? מה ההבדל בין מנהלי מוצר בעולמות הb2c אל מול הb2b?
כיצד נראה היום יום של מנהלי המוצר בחברות אנטרפרייז? כיצד עובדים מול אנשי מכירות, אנליסטים, מנהלי לקוחות?
במפגש זה נכיר את העולם המרתק של מנהלי המוצר בחברות B2B וננסה להבין כיצד נראה התפקיד של מנהלי המוצר בחברות שונות, בשלבים שונים?
עכשיו אחרי שפיתחת, בדקת ויצרת מוצר משלך, הגיע הזמן להשיק את הקריירה שלך! חקור הזדמנויות תעסוקה ואת השלבים הבאים במסעך כמנהל מוצר (הכנה לשוק העבודה, מה מחפשים המעסיקים, איפה לחפש ולמצוא משרות בתחום/ בתפקיד וכו..)
סיכום והצגת פרוייקט הגמר עם אורחים מבחוץ.
בסיום הקורס, כל צוות יציג את המוצר שלו וצוות שיפוט של מנהלי מוצר, פיתוח ושיווק מהתעשייה, יבחרו את המנצחים.
גדי מיקלס
מנהל החדשנות והמחקר וחבר הנהלה, eBay ישראל
מנהל החדשנות והמחקר וחבר הנהלה, eBay ישראל. מומחה חוויות משתמש ויזואליות הממנפות טכנולוגיות מתקדמות של עיבוד תמונה, אינטיליגנציה מלאכותית, AR ועוד.
שי רוזן
מנהל מקצועי תחום האפיון בנטקראפט אקדמי
אריאל קדם
מנהל מוצר, איש שיווק, יזם ומנהל קהילות ONLINE
בתחום ניהול המוצר כבר 15 שנה לאחר שעבר בחברות שונות במשק הישראלי והגלובלי. לאריאל ניסיון רב בהקמת מוצרים חדשים, הובלת צוותי מוצר ובשיווק אונליין.
מייקל פבר
מנהל תחום העיצוב בצפון. מומחה לפיתוח מותג ותדמית
מעצב ומרצה בקורסי UI/UX. בוגר תואר ראשון בחולון HIT, ותואר שני ב-Design Management בבצלאל ירושלים.
אוהד כהן
מנהל מקצועי של תחום ה-Salesforce בNetcraft Acadmy