תקשורת חזותית הוא תחום העוסק בהעברת מסר חזותי המגיע אל הצופה, ומתורגם לכדי יצירת אפקט תודעתי כלשהו: הבנה, הנאה, הנעה לפעולה וכד'. התחום עבר שינויים משמעותיים עם התפתחותן של מגמות שונות בעולם הדיגיטלי, כגון התפתחות האינטרנט, הטלפונים הניידים החכמים ועולם האפליקציות – וכיום תקשורת חזותית אינטראקטיבית בעצם מספקת את ה"מעטפת" של חוויית המשתמש. בפרויקטים של פיתוח מוצר דיגיטלי, העיצוב הגרפי הוא השלב שבו משולבים עקרונות התקשורת החזותית במוצר, ולשרטוט הממשק מתווספים דימויים חזותיים של צבע, טיפוגרפיה, תמונה ותנועה (כגון אנימציה ועיצוב אינטראקציות), ברמת דיוק "פיקסל פרפקט". תוצרי שלב זה אמורים להיות דומים למדי למוצר הסופי שיפותח בסופו של דבר, ויכולים להיות גרסת-דמה ("מוק-אפ") או אף אב-טיפוס (פרוטוטיפ) של הממשק.

