מסע המשתמש הוא מושג בתחום חוויית המשתמש שמתבסס על המושג "מסע לקוח" (Customer Journey) מעולם השיווק, המתאר את הנתיב שעובר לקוח בדרכו להגשמת יעדו. במקרה של מסע משתמש, אותו לקוח הוא משתמש אל מול מערכת דיגיטלית. כשבוחנים מסע משתמש, מתמקדים בנקודות האינטראקציה השונות בין המשתמש לבין המוצר והשירות שהוא מקבל, במסגרת ממשק המשתמש ומחוצה לו (למשל בתמיכה טלפונית), ולבחון אם הן מספקות מענה לנקודות הכאב שלו, למטרותיו ולמניעיו. כמו כן בודקים אילו החלטות הוא צריך לקבל במהלך המסע, וכיצד הן משפיעות על המשך המסלול. לעתים מתייחסים במסגרת הדיון במסע המשתמש גם למצבו הפיזי והנפשי, למיקומו בזמן השימוש במוצר ולהשפעות הסביבתיות, באופן דומה לסיפור משתמש.

